1 juni: Familietoernooi 2018

FAMILIETOERNOOI  2018

Vrijdag 1 juni 2018
Aanvang 19.00 uur, aanwezig 18.45 uur

Aangestoken door het succes van voorgaande jaren, organiseert het Hoevelakens Schaak Genootschap dit jaar weer een schitterend Familietoernooi.

Het toernooi wordt gespeeld op vrijdag 1 juni in het gebouw van de Volksuniversiteit Hoevelaken, Van Dedemlaan 2 te Hoevelaken.  We starten om 19.00 uur, de inschrijvingen sluiten om 18.45 uur. Het maximum aantal teams dat kan meedoen is 24.

Dit is jouw kans om samen met je vader, moeder, zus of broer, zoon of dochter, opa of oma aan een gezellig en spannend toernooi mee te doen. Wanneer je geen volledig team hebt, zullen wij dit voor je aanvullen.

Je kunt dus ook alleen of met 2 personen aanmelden.

We gaan een schaaktoernooi houden met 10 minuten per persoon per partij (rapid regels). Er worden meerdere ronden gespeeld en we zorgen ervoor dat steeds de sterkste teams tegen elkaar gaan spelen (Zwitsers systeem).

Bij inschrijving worden de deelnemers in 2 categorieën ingedeeld: PRO en AM. De indeling in PRO en AM wordt door de wedstrijdleiding gemaakt. Per categorie winnen twee bestpresterende teams een heerlijke taart gesponsord door Brood & Banketbakkerij Toebast! Afhankelijk van het aantal deelnemende teams, splitsen we de groepen ook echt op.

Er zijn wel een aantal regels waar we ons aan moeten houden:

1. Er worden meerdere ronden gespeeld met 10 minuten bedenktijd per persoon, per partij volgens het Zwitserse systeem.
  2. Een team bestaat uit drie spelers van verschillende leeftijden, waarbij bij voorkeur minstens 2 spelers familie van elkaar zijn.
  3. Om het eerlijk te houden moeten de leeftijden een generatie overbruggen. Dus jij met je vader en een zus, of jij met je opa en een tante. De leeftijden moet je opgeven.
  4. Je team moet ook een naam hebben. Die verzin jij en geef je tegelijk op met je aanmelding.
  5. Jongere teamgenoten mogen niet geholpen worden door de andere teamleden, oudere wel.
  6. In het geval van losse inschrijvingen van een of twee personen maken wij het team compleet.
  7. De wedstrijdleiding mag afwijken van bovenstaande regels, bijvoorbeeld om teams compleet te maken.

Wil je nog meer weten, bel dan  Dirk Veldhuizen, tel: 06-30711333 of via e-mail: redactie@schaakvereniginghoevelaken.nl.

Voorbeelden van PRO teams: twee volwassen leden van de club en hun vader
topschaker met jongere neef en vader

Voorbeelden van AM teams: twee kinderen uit de pionnenklas en een volwassen lid
Jeugdlid en twee ouders