A-team 7e na overwinning op ZZC

Het A-team staat na een mooie overwinning op ZZC op de 7e plek in de A/B competitie van de SGS.

Waar de 3e wedstrijd tegen Vegtlust nog met 3-1 werd verloren, wist het team tegen ZZC met 3-1 te winnen.

De wedstrijd tegen ZZC startte goed: Nubel had zijn partij al na ongeveer 10 minuten gewonnen. Een knappe prestatie voor de jonge invaller. Hij ging enthousiast met zijn tegenstander analyseren/spelen.

Timo speelde voor het eerst een externe wedstrijd en als D-speler mocht hij meteen meedoen met de A-jeugd. Hij won zijn partij erg knap.

Jimmy moest als enige een verlies incasseren. Daarbij ging ook niet alles even lekker omdat hij een onreglementaire zet had gedaan.

Dennis wist de winst van het team binnen te slepen. Hij won met een prachtig torenoffer. Tc1-c7!!! Df7 * c7. Dh4* h5, mat. De zwarte koning stond op h7. Een zwarte toren op g8, een witte pion op f6 en een witte loper op g5.

De zwarte dame moest de dekking van h5 opgeven, een mooie combinatie om de wint af te dwingen!

Tegen Vegtlust ging het wat minder goed. Job Geytenbeek vergeet op bord 2 tijdig te rokeren. De tegenstander zet een batterij van toren en dame op de koning in het centrum en Job verliest een gepende loper om mat te voorkomen. De achterstand is na de opening te groot om van terug te komen. De pionnen vallen één voor één en Job verliest.

Jimmy had last van hetzelfde. Een koning in het midden welke doelwit is van verschillende penningen. Ook Jimmy verliest materiaal om zijn koning in veiligheid te brengen en ook hier is de achterstand te groot.

Ook Antoine had een zware opening. Op zet 8 wordt een centrumpion in de aanval gegooid, welke niet te verdedigen valt en op zet 9 gratis wordt geslagen. Niet direct het einde van de partij, want het is maar 1 pion. Zonder de pion blijkt verdedigen nagenoeg onmogelijk en valt uiteindelijk het doek voor Antoine.

Dennis heeft kansen. De opening is sterk en degelijk. Dennis voert de druk systematisch op en drukt de tegenstander naar een hoek van het veld. Met een geweldig offer wordt de koningsstelling opengebroken en de opvolging is genadeloos. Een dame met toren maken gehakt van de oppositie. Daarmee is het punt gered en eindigt de wedstrijd in 1-3.