Aankondiging Jeugdsnelschaaktoernooi

Het 38e Open Hoevelakense JeugdsnelschaaktoernooiOp zaterdag 29 maart 2014 zal het 38e Open Hoevelakense Jeugdsnelschaaktoernooi georganiseerd worden door het Hoevelakens Schaak Genootschap. We zullen er weer een gezellig toernooi van maken en hopen dan ook dat alle jongeren die tijd en zin hebben zich aanmelden. Je hoeft dus GEEN lid te zijn van een schaakbond of een schaakvereniging. Het toernooi zal gehouden worden in het ‘Dorpshuis de Haen’, De Brink 10 te Hoevelaken.

De kosten voor het toernooi bedragen 5 Euro per persoon, te voldoen bij inschrijving.Er zijn in totaal 5 leeftijdscategorieën:
A jeugd geboren in 1994 t/m 1997
B jeugd geboren in 1998 of 1999
C jeugd geboren in 2000 of 2001
D jeugd geboren in 2002 of 2003
E jeugd geboren in 2004 of later

Voor elke leeftijdsgroep zijn er medailles en een beker te verdelen, ongeveer de helft van de deelnemers heeft een prijs!
A-categorie: 1e prijs 100 euro, 2e prijs 60 euro, 3e prijs 40 euro
B-categorie: 1e prijs 75 euro, 2e prijs 50 euro, 3e prijs 30 euro
C/D/E categorie; prijs van de prijzentafel, o.a. onder andere Monopoly, De Kolonisten van Catan, schaakspelen en stripboeken!
Ook krijgt iedereen een aandenken aan het toernooi.

Speelschema:De inschrijvingen zullen plaatsvinden vanaf 12.00 uur en om 12.45 uur begint het toernooi! Het speeltempo bedraagt 7 minuten per persoon per partij. Hierbij gelden de snelschaakregels die ook ter plekke nog eens zullen worden uitgelegd. Er zullen in totaal 12 rondes worden gespeeld, telkens in poules van 4 personen. De poules worden ter plekke ingedeeld op speelsterkte. Iedereen zal door elkaar spelen, dus het is in principe mogelijk dat een 8 jarige tegen een 20 jarige speelt. Voor de prijsuitreiking zullen de verschillende leeftijdscategorieën wel weer uit elkaar worden gehaald. De prijsuitreiking zal plaatsvinden rond 17.00 uur en zal tot ongeveer 17.30 uur duren.

Voor vragen of inschrijving, kunt u terecht bij Dirk Veldhuizen (tel: 06-30711333, of email:[email protected]).