Achtpuntenwedstrijd IC Jeugd en nieuwe koploper Reuzendodercompetitie

Vrijdag stond er een echte “achtpuntenwedstrijd” op het programma in de interne competitie van de jeugd. Noah speelde met wit tegen Matteo. Matteo had al een flinke voorsprong en Noah moest winnen om een beetje in het spoor te blijven.

De wedstrijd ging lang gelijk op, maar Noah ging forceren voor de overwinning. Matteo bleef rustig en reageerde precies goed om Noahs aanval tegen te houden. Hij won daarna een stuk en nog een stuk en kon zo de partij winnen. Met zijn overwinning staat hij nu maar liefst 9 punten voor op nummer 2 Max. Noah en Sergio staan op 10 punten van Matteo derde.

Max speelde tegen Julian en Julian kwam als een komeet uit de startblokken. Hij had Max erg goed onder druk staan en was op weg om materiaal te winnen. Hij twijfelde (onterecht) echter over de mogelijkheden om de partij te winnen en bood remise aan. Max twijfelde niet en nam het direct aan om 2 punten veilig te stellen.

Verder speelde Jet tegen Tom. Tom speelt de laatste weken goed schaak, maar het is nog lastig om dat een hele partij vol te houden. Zo ook deze ronde. Hij kwam namelijk een stuk voor te staan tegen Jet. Die gaf niet op en ging op jacht naar materiaal. Lang wist Tom alles verdedigd te houden, maar toch ging het mis en zo kon Jet materiaal winnen en uiteindelijk de partij winnen.

Hetzelfde gebeurde in de partij tussen Thijs en Matthijs. Thijs had kansen en stond er eigenlijk best goed voor, maar Matthijs bleef langer goede zetten doen en kon daardoor de partij winnen.

Verder waren Joris, Thomas en Justin in vrij eenzijdige partijen te sterk voor respectievelijk Youssef, Michaël en Iddo. Joris behaalde hiermee wel voldoende Reuzendoderpunten om de eerste plek in het Reuzendoderklassement over te nemen!