Achttal eindigt het seizoen in mineur

Vrijdag heeft het achttal het seizoen in mineur afgesloten. Het team verloor zelf van Soest met 2.5-5.5 en omdat BSG in een uiterste krachtsinspanning wist te winnen van Lekstroom, degradeert het team ook nog eens uit de eerste klasse.

De wedstrijd voor Hoevelaken begon heel aardig: Daan had een zeer scherpe opening opgezet en stond netjes voor. Om de partij af te maken, offerde hij een stuk. Dat kon echter niet, waarna zijn tegenstander de partij netjes uitspeelde.

Johan was het volgende slachtoffer. Hij liet een onverdedigd stuk slaan en werd daarna vakkundig van het bord geschaakt.

Henry had de kans om Hoevelaken terug in de wedstrijd te brengen en een kansje te geven om op eigen kracht handhaving af te dwingen. Hij stond de hele partij onder druk, maar zijn tegenstander maakte een blunder door een loper in te laten staan. Henry zag het ook niet waarna beide spelers remise afspraken.

Martin had een goede avond: hij speelde erg solide en strafte een foutje van zijn tegenstander genadeloos af. Het leek daardoor dat zijn tegenstander van het bord gespeeld werd.

Dirk en Jelle maakten remise. Dirk had de hele avond geen enkel probleem en had hier en daar nog wat kansjes, Jelle had een echte vechtremise. Met ongelijk materiaal wist hij een mooie partij te spelen, waar op het einde geen mogelijkheid meer was om te winnen.

Tot slot verloren Tim en Gerben. Gerben kwam niet actief genoeg uit de opening en kon de aanval van zijn tegenstander daarna niet meer tegenhouden.

Dit seizoen gaat de boeken in als net niet: net niet bij BSG uit, Amersfoort thuis enĀ  Leusden uit. En ja, als het dan net niet lukt, dan sta je na 9 rondes op een degradatieplaats.