Achttal handhaaft zich in 2e klasse SGS

Vrijdag 9 mei was een belangrijke schaakavond voor het Hoevelakens Schaakgenootschap. Het achttal was vorig seizoen al gedegradeerd en dit jaar stond het er niet goed voor. Na 3 overwinningen, moest het team zich met een overwinning op Laren veiligstellen. Dat lukte ook met overmacht; er werd met 6-2 gewonnen door overwinningen van Daan, Martin, Dirk, Mark, Tim en Cor. Cor’s overwinning was een hele mooie; hij wist na een lange partij in het eindspel de juiste zetten te doen om de overwinning naar zich toe te trekken.

Daan’s overwinning mocht er ook zijn, hij blies zijn tegenstander van het bord.

Vrijdag 16 mei kon het team nog opklimmen naar een 3e plek, als het ruim voorbij Leusden zou gaan. Dat liep echter teleurstellend af. Het team verloor met 2.5-5.5. Namens Hoevelaken scoorde Martin een half punt na een spannende partij met veel vuurwerk. Robin Nellestein won met een goed eindspel en Dirk scoorde een punt na een iets wat saaie partij waar alles draaide om een pion en positionering van de koning.