Achttal kampioen!

Donderdag is het achttal kampioen geworden van de 2e klasse B. Er werd met 5.5-2.5 gewonnen bij Hilversum. Daarmee heeft het team 4 punten voorsprong met nog 1 wedstrijd te gaan.

In Hilversum stond de wedstrijd tegen de nummer 2 van de competitie gepland. Hilversum is een lastige tegenstander omdat dat team veel spelers hebben die aan elkaar gewaagd zijn, waar bij Hoevelaken er veel meer verschil zit tussen de spelers.

De avond begon goed: Daan kwam terug uit een slechte situatie en wist zijn partij netjes uit te spelen. 1-0. Daarna volgden verschillende remises van Dirk, Tim en Johan.

Gerben zette het team op match point door met een mooie aanval de overwinning op te pikken. Arco en Henry zorgden met 2 remises voor de overwinning in de partij en het kampioenschap. Martin zette de kers op de taart door in zijn partij een positioneel sterke positie om te zetten in een overwinning.