Achttal verliest van Barneveld

Vrijdag 20 november speelde het achttal thuis tegen Barneveld. Het Hoevelakense team verloor met 3-5.

Daan was als eerste klaar. Hij had zijn dag niet en verloor snel zijn partij. Martin en Henry scoorden daarna beiden een punt. Martin kreeg veel tempo cadeau en maakte daar optimaal gebruik van, Henry won een stuk en speelde het daarna vakkundig uit.

Karel, Arco, Robin en Tim verloren daarna hun partij. Karel liet zijn paard insluiten, waarna de partij verloren was, Tim kreeg een grote aanval om zijn oren. Hij zette een tegenaanval op, maar die kon zijn tegenstander verdedigen. Arco kon een vrij ver doorgeschoven alleen nog maar stoppen door zijn toren te geven voor een paard en pion. Die achterstand bleek te groot. Robin kwam langzaam maar zeker steeds verder onder druk te staan. Uiteindelijk was de druk te groot en verloor hij de partij.

Met 2-5 op het scorebord speelde alleen Dirk nog. Hij kwam redelijk uit de opening, maar gaf daarna een pion weg. Richting het eindspel bood zijn tegenstander remise aan. De zet direct voordat hij remise aanbood was niet goed, waarna Dirk voor de winst ging. Wat ook meespeelde was dat zijn tegenstander in zware tijdsnood zat. Die combinatie bleek goed genoeg te zijn voor de overwinning. Dat bracht de eindstand op 3-5.