Achttal wint eenvoudig van Eemnes

Het achttal heeft Het Dikke Torentje uit Eemnes met 6.5-1.5 verslagen. De afgetekende uitslag werd vooral op de laagste borden behaald.

Daar wisten Daan en Henry snel hun partij te winnen. Daan maakte gebruik van flinke zwaktes in de stelling van zijn tegenstander, Henry kreeg wat materiaal cadeau en maakte het daarna snel af.

Johan maakte snel 3-0, door een cadeautje van zijn tegenstander aan te pakken en direct mat te geven. Jelle wist snel de 4-0 te maken. Hij won een pion en daarna een stuk, waardoor hij de winst binnen kon halen.

Martin en Tim wonnen hun partijen ook. Martin had twee pionnen langs een verdediger gemanoeuvreerd en wist daarna een pion te winnen die hij niet meer afgaf. Tim stond voor, maar moest verdedigen tegen een grote aanval op zijn koning. Het zag er gevaarlijk uit, maar Tim had alles onder controle en kon na verloop van tijd de dreiging afwikkelen en met materiaal voorsprong zelf de winst opeisen.

Dirk speelde gelijk. In een vrij tamme wedstrijd ging het steeds gelijk op. Beide spelers maakte geen hele grote fouten en daardoor schoof de partij naar een gelijkspel. Tot slot verloor Gerben. Hij speelde voor de winst, maar kon zijn pion niet doorduwen. Dat kostte wel een pion, waarna zijn tegenstander zijn voordeel netjes uitspeelde.

Met de ruime overwinning staat het team gedeeld tweede.