Achttal wint ruim van Leusden 2

Vrijdag 22 januari speelde het achttal van het Hoevelakens Schaakgenootschap tegen het 2e achttal uit Leusden. Hoevelaken begon met drie matchpunten uit drie wedstrijden, Leusden was nog puntloos.

Hoevelaken kon een sterk team opstellen, alleen aan bord 7 en 8 waren invallers.

De avond begon erg gemakkelijk. Gerben aan bord 4 kreeg een sterke aanval. Binnen no time was het punt binnen. De tegenstander van Martin op bord 1 gaf in de opening een stuk weg. Iets later was het punt binnen. Daan op bord 5 won ook snel in een aanvalspartij. Binnen een uur stond het 3-0.

Mark won zijn partij met een mooi opgebouwde partij waarbij hij steeds de voorsprong iets verder uitbouwde. Uiteindelijk werden de dames geruild en kon zijn tegenstander opgeven. Dirk speelde aan bord 2. Hij kreeg in het middenspel 2 pionnen cadeau. Daarvan gaf hij er 1 terug, maar dat bleek voldoende om de winst te pakken.

De invallers Ben en Dennis verloren. Ben had een leuke partij waarin er wellicht een half punt in zat. In het eindspel wist hij zijn stelling niet te verzilveren.
Dennis streed moedig en zette zijn tegenstander continu onder druk. Dat kostte wel materiaal en zijn tegenstander brak niet. Uiteindelijk was de achterstand te groot om nog een (half) puntje binnen te halen.

Als laatste was Henry bezig. In een moeilijk eindspel stond hij steeds iets beter en trok hij aan het langste eind.

Eindstand 6-2.

Hierdoor stijgt Hoevelaken van de 7e naar een derde plaats.
We kunnen weer omhoog kijken!
Hoevelaken moet nog tegen de nummers 1 en 2 spelen.
In deze poule is nog alles mogelijk.
Het zou leuk zijn als we promoveren!

Donderdag 18 februari is de volgende wedstrijd tegen Ons Genoegen 2 uit Amersfoort.
Dan moeten we ons sterke spel een vervolg geven!