Belangrijke partijen in 17e ronde IC jeugd

De 17e ronde van de interne competitie voor de jeugd bracht een flink aantal belangrijke partijen. Zo speelde Nubel tegen Jop. Nubel moest winnen om nog aanspraak te kunnen maken op de 2e plek in de overall competitie. Met een aftrekaanval die tot mat leidde deed hij dat ook.

Daarnaast was er de strijd om de 2e plek in de C-categorie: Timo en Sergio maakten er een hele spannende partij van, waarbij Sergio de voorsprong leek te hebben, nadat hij een stuk won. Timo heel goed terug kwam en 2 pionnen en een toren tegen een loper en toren moest uitspelen. Sergio had kunnen kiezen voor gedwongen remise, maar zette de verkeerde zet, waarna een steekspel begon waarbij Timo zijn pion naar de overkant wist te halen en daarmee de partij kon winnen. Timo heeft nu de 2e plek in de C-categorie in handen.

In de D-categorie was er ook strijd om de 2e plek. Max speelde tegen Meike. Meike maakte een fout waardoor ze haar dame verloor tegen een toren en 2 pionnen. Max speelde het daarna erg netjes uit en wist de partij te winnen. Hij staat daarmee 2e in de D-categorie en scoorde en passant nog even een smak Reuzendoderpunten. Hij staat daar nu ver voor op nummer 2 Julian, die verraste met een overwinning op Bram.

Bij de E-categorie was er een directe confrontatie tussen nummer 1 Jet en nummer 2 Ensar. Jet was scherp en won een stuk, daarna een kwaliteit en toen Ensar een wanhoop verdediging startte won ze ook zijn dame. Daarna maakte ze de partij direct met mat af. Een knappe overwinning.

Verder was het bij de pionnen erg spannend. Boaz en Justin kregen beide kansen, waar Boaz het beste gebruik van maakte. Thomas wist op een zelfde manier Maura te verslaan en Luna was duidelijk te sterk voor Tigo.

Tot slot de leider van de competitie: Jelle was duidelijk een maatje te groot voor Matteo en won gemakkelijk.