Broedertwist beslecht wie de IC senioren leidt

Met Antoine en Eleonor afwezig, speelden Martin en Dirk om de koppositie van de interne competitie.

Het werd een spannende wedstrijd met kansen voor beide spelers. Dirk kreeg de eerste kans en pakte die niet echt aan. Martin kon terugkomen na een offer van Dirk en ging daarna langzaam maar zeker in de aanval. Hij speelde allemaal goede zetten en Dirk had alle tijd nodig om een beetje verdediging op te zetten, maar Martin leek er doorheen te komen. In de laatste seconden had Dirk nog een kans terug te komen in de wedstrijd, maar door de tijdsdruk zag hij het niet en won Martin deze spannende clash.

Met de overwinning is Martin nu alleen leider van de IC. Gerben staat op 2 punten tweede. Hij won vrij gemakkelijk van Mick. Een nieuwe grote wedstrijd (tussen Martin en Gerben) lijkt zich voor volgende week op te doen.

Verder won Joost in een moeilijke en lange partij van Henry. Henry bood dapper weerstand, maar Joost won steeds kleine gaatjes te vinden en kwam steeds een beetje beter te staan. Uiteindelijk brak hij door de verdediging van Henry en kon hij de overwinning bijschrijven.

Nog een familietwist was er tussen Johan en Daan. De stelling lag al snel helemaal open, beide koningen stonden nu niet echt veilig en het was de vraag wie het eerste een voordeel kon pakken. Johan offerde zijn dame tegen een paard. Nou ja, offer. Het was een schitterende combinatie waarmee hij een stuk won! Daarna speelde hij de partij netjes uit en kon 4 punten incasseren.

In de partij tussen Jerry en Jelle kwam Jelle goed uit de opening. Hij kon steeds druk blijven zetten en Jerry was gedwongen te verdedigen. Een foutje kostte en stuk en later nog een kwaliteit, waarna Jelle de partij wist te winnen.

Tot slot speelden Wim en Ben tegen elkaar. Ben pakte het initiatief en begon langzaam Wim naar achteren te drukken. Wim hield dapper stand, maar uiteindelijk wist Ben met een mooie combinatie materiaal en daarna de partij te winnen.