Contouren eindstand IC Senioren al te zien

Met nog een paar rondes te gaan in de IC senioren, lijkt de eindstand al redelijk vast te liggen. We stevenen af op wederom een gedeeld kampioenschap. Gerben staat namelijk 3 punten achter op Martin en moet nog 1 wedstrijd spelen. Martin is nog een wedstrijd afwezig en daar kan Gerben de achterstand inhalen.

Verder lijkt Dirk zeker te zijn van de 3e plek. De voorsprong van 5 punten kan niet meer ingehaald worden vanwege een bekerwedstrijd en een externe wedstrijd.

Ben gaat onbedreigd aan kop in het Reuzendoderklassement. Zijn voorsprong op Arco en Daan is al groot en waarschijnlijk zijn er nog te weinig wedstrijden om die achterstand in te halen.

Dan de uitslagen van deze week: Martin won van Ben met een mooi trucje. Gerben versloeg Johan. De partij was moeilijk met dreigingen over en weer. Johan verdedigde de mat aanval van Gerben alleen niet goed, waardoor de partij snel eindigde. Joost won van Jerry. Jerry was niet erg scherp en verloor hier en daar wat materiaal. Joost maakte daar handig gebruik van. Tot slot won Dirk van Henry. In een rommelige partij met kansen over en weer, liet Henry zijn paard insluiten. Daarna waren er wellicht nog remisekansen, maar Henry speelde iets te passief waardoor Dirk alles verdedigde en er met de overwinning vandoor ging.