D2 team verliest net van Het Dikke Torentje D1

Vrijdag 14 februari speelde het D2-team tegen Het Dikke Torentje D2.
In de eerste wedstrijd startte debutant Jelle Bloemendaal sterk, maar hij speelde net iets te snel waardoor hij een paar foutjes maakte die hem de partij kostte.
Kevin Alfrink had de sterkste tegenstander. Zijn partij ging lang gelijk op totdat Kevin een fout maakte en zijn dame kwijt raakte.

Ook Jacco Hendriksen speelde voor het eerst mee en dat ging erg goed! Hij kwam een toren tegen een paard voor te staan en viel de koning aan. Met zijn dame en toren wist hij de partij te winnen! Marieke Voortman kwam snel achter te staan en kon dat niet meer goed maken.

Uitslag van de eerste wedstrijd was 3-1 voor Het Dikke Torentje.

In de tweede wedstrijd verloor Jelle snel. Zijn tegenstander had er duidelijk een schepje bovenop gedaan om deze partij te winnen. Ook Kevin kwam snel achter te staan en zijn tegenstander wist dat snel in een mat om te zetten. Jacco verloor snel een paar stukken, maar kwam gedurende de partij sterk terug. Uiteindelijk wist hij de partij nog te winnen! Meteen de eerste twee partijen winnen; goed gedaan!

Marieke wist in de opening flink voor te komen, maar had vervolgens moeite om de partij uit te spelen. Haar tegenstander bleef doorspelen en wist uiteindelijk stukje bij beetje terug te komen en de partij te winnen. Ook de tweede partij werd 3-1 voor Het Dikke Torentje.