Drie koplopers bij IC senioren

Er zijn weer 3 koplopers bij de IC senioren.

Martin raakte zijn voorsprong van 2 punten op Gerben en Dirk kwijt door gelijk te spelen tegen Joost. De partij ging gelijk op en na het afruilen van verschillende stukken had geen van beide spelers een fout gemaakt en stond het erg remise. Daarop kwamen beide spelers dit ook overeen.

Gerben nam een bye op en kwam daarmee op gelijke hoogte met Martin. Dirk won van Jelle. Jelle gaf na een aantal zetten zijn initiatief met wit op en kwam een klein beetje in de verdrukking te staan. Hij zette daarop een offer op de koningsstelling van Dirk op en voerde die uit. Dit bleek niet goed genoeg te zijn. Dirk verdedigde de aanval en had daarna materiaal extra waarmee hij de partij naar zich toe trok.

Daan was in deze ronde duidelijk een maat te groot voor Eleonor en besliste de partij snel. Ben was bij de start van de wedstrijd niet scherp genoeg, waardoor Tim snel een dame wist te winnen en de partij snel won.

Jerry en Wim hadden een leuke partij. Wim offerde op de koningsstelling van Jerry en dat zag er erg gevaarlijk uit. Wim moest de druk op de stelling proberen op te voeren, maar koos een variant die net niet snel genoeg was. Jerry organiseerde de verdediging snel en wist zo de partij naar zich toe te trekken.

Tot slot de partij tussen Henry en Robin. Beide spelers bouwden een solide stelling op en leken rustig op hun kans te wachten. De eerste kans kwam voor Robin. Henry had een pion geofferd voor spel, maar het bleek slechts een pion verlies op te leveren. Robin had daarop het initiatief en mocht aan een overwinning denken. Hij ging voor de winst, maar vond die niet en een kleine onoplettendheid zorgde ervoor dat Henry er op het einde van de avond nog met de winst vandoor kon gaan.