Eerste punt binnen voor achttal!

Na een aantal verliespartijen heeft het achttal zijn eerste punt binnen! In en tegen Leusden werd het 4-4, een uitslag die echt alle kanten op had gekund.

Voor Hoevelaken wonnen Martin, Gerben en Johan. Ze speelden alle drie een uiterst solide partij en met name de overwinning van Johan was een hele mooie!

Dirk, Tim en Henry verloren, waarbij het verlies van Tim ongelukkig was. Hij stond uitstekend, verloor daarna een stuk, vocht zich knap terug in de partij, maar moest door een tweede fout toch het onderspit delven.

Gelijkspel was er voor Daan, die in een agressieve variant de Caro-Kann bestreed. Hij stond hierdoor de hele partij mooi, maar kon geen doorbraak forceren. Bij deze variant betekent dat wel dat Daan een pion achterstond, maar in het eindspel wist hij dat vakkundig te verdedigen, waardoor het remise werd.

De laatste remise werd uit het vuur gesleept door Jelle. Vanaf het middenspel begon Jelle wat achter de feiten aan te lopen en kwam hij ook wat achter te staan. Met tijdnood van zijn tegenstander wist hij wat gelukkig de pionnen van zijn tegenstander op te ruimen, waardoor een remise de enige overgebleven mogelijke score was.

Een 4-4 gelijkspel is het eerste broodnodige punt van het achttal, dat hierdoor weer kans maakt de laatste plaats over te doen aan Lekstroom!