Eerste viertal schiet niets op met gelijkspel tegen Barneveld

Voor de tweede keer dit seizoen stond een tegenstander uit Barneveld op het wedstrijdformulier van het eerste viertal. Tegenstander uit Barneveld? Nou ja, 3 Barnevelders en een verrader. Inderdaad, Dirk zat onverwachts op bord 1 nadat zijn invaller ziek werd.

Nadat Dirk (terecht overigens) voor van alles was uitgemaakt, kon de wedstrijd serieus beginnen en voor Hoevelaken ging dat niet zo best. Daan kwam onder zware druk te staan van zijn tegenstander en de stelling ging zo snel achteruit dat Daan snel materiaal kwijtraakte en niets anders meer kon doen dan opgeven.

De partij van Martin zag er echt tof uit. Martin had alles in de aanval gegooid en zijn tegenstander werd helemaal op de achterste rijen gedrukt. Bijna iedereen dacht dat het een kwestie van tijd was, voordat de stelling in Martins voordeel viel. Behalve zijn tegenstander, die dacht dat het allemaal wel goed kwam. Helaas had die gelijk en werd het een nederlaag voor Martin nadat hij ook nog een fout had gemaakt.

Dan Gerben die het tegen de Duitser moest opnemen. Die partij ging lang gelijk op. Gerben wist zijn loper te behouden tegen een paard en dat bleek de juiste zet te zijn. De loper werd een waar monster en Dirk verloor langzaam maar zeker terrein. Uiteindelijk was dat genoeg voor de overwinning.

De laatste partij was van Tim. Tim wist de partij prima onder controle te houden en profiteerde uiteindelijk van een fout van de Barnevelder.

De uitslag was 2-2, iets waar beide teams helemaal niets aan hebben. Op bordpunten staat Voorster SC nu derde, het viertal vierde het Barneveld 1 vijfde.

Om in de woorden van Tim te blijven: Hoevelaken uit is altijd lastig!
Ik zeg daarop: Barneveld uit of thuis, 1e of 2e, altijd lastig!