Eerste viertal wint van Hilversum

Vrijdag 12 januari speelde het 1e viertal zijn tweede wedstrijd van het seizoen. Thuis was Hilversum de tegenstander. De avond begon goed met een snelle overwinning voor Daan. In een moeilijk middenspel werd er flink afgeruild. Daans volgorde was duidelijk beter dan die van zijn tegenstander, want het spel was direct uit met de eerste overwinning voor Hoevelaken.

Daarna was het lang wachten. Alle partijen duurde lang. Arco kwam er bekaaid af; hij gaf een stuk tegen pion weg en probeerde de achterstand nog wel door te spelen, maar het was uitzichtloos, hij verloor. Gerben stond flink onder druk, maar zijn tegenstander raakte in tijdnood. Onder deze tijdnood kon Gerben rekenen op betere snelschaakkwaliteiten en wist hij de partij te winnen.

Tim had verreweg de mooiste partij van de avond. Hij raakte verstrikt in een grote aanval van zijn tegenstander, waarbij die zijn dame offerde. Tim had inmiddels een aanvalskoning gekregen en stond hevig onder druk. Hij rekende het echter allemaal goed uit en kon er uiteindelijk gewoon met de winst vandoor gaan.

3-1 was de uitslag.