Fabian wint online schaakavond nipt

Bij de jeugd hadden we een erg spannende avond. Van de 15 deelnemers streden Noah, Fabian (BDSV), Timo, Max, Julian en Wim om de eerste plek. In een onderling duel leek Noah Fabian uit de strijd te halen. Maar Fabian zette de turbo weer aan en wist zo weer gelijk te komen met Noah. Dat ging wel ten koste van de andere kanshebbers. Timo en Wim raakten achterop omdat ze van Noah verloren, Julian omdat hij van Max verloor en Max omdat hij van Fabian verloor.

Met nog 15 minuten op de speelklok was het tussen Noah en Fabian. Noah speelde voor de tweede keer tegen Timo en de partij ging heel lang gelijk op, eerst maakte Noah een foutje dat Timo niet afstrafte, toen maakte Timo een fout die Noah wel afstrafte, maar hij vergat mat te verdedigen, waardoor Timo toch mat kon zetten. Fabian kreeg dus een hele mooie kans op de overwinning. Dat liet hij zich geen tweede keer zeggen. Hij bleef zijn winstreak voortzetten door Wim voor de tweede keer te verslaan, waardoor hij net wat meer bonuspunten kon scoren dan Noah.

Met nog 4 minuten op de klok kon Noah de winst pakken door Fabian in een rechtsreeks duel te verslaan. Het lukte echter niet waardoor Fabian het toernooi won en Noah tweede werd.

Timo en Julian zetten nog een eindsprint in, maar meer dan derde plek zat er niet in. In een onderling duel moesten ze uitvechten wie derde zou worden. Timo had 2 punten voorsprong en hield die vast, terwijl de tijd verstreek.

Bij de senioren was de opkomst met 5 deelnemer erg matig. Dirk wist het toernooi te winnen. Hoewel Bruun en Kasper een goede start hadden, kwam Dirk halverwege het toernooi op stoom om vervolgens twee winsteaks op te zetten terwijl Kasper en Bruun zich steeds stuk liepen op Dirk. Dirk behaalde 39 punten, Kasper 27 en Bruun 22.