Geen verrassingen, wel spannende partijen

In de 7e ronde van de interne competitie van de jeugd, hadden we een paar spannende partijen.

Pieter en Ensar speelden tegen elkaar en die partij ging alle kanten op; beide spelers hebben meerdere keren op winst en op verlies gestaan. Uiteindelijk was het Ensar die op het laatst met zijn pion kon promoveren en daarna Pieter netjes schaakmat zette.

De andere spannende partij van de avond was die tussen Timo en Job. Timo kwam een kwaliteit voor te staan, nadat hij een dubbele aanval van Job netjes verdedigde. Job gaf echter niet op en kwam goed terug in de wedstrijd. Een lang en moeilijk eindspel volgde waarbij Job een pion meer had. Kon Timo er nog gelijkspel van maken? Hij deed zijn uiterste best, maar Job wist knap een pion naar de overkant te krijgen en daarmee de wedstrijd te winnen.

Verder leek Matthijs voor een tweede grote verrassing van het seizoen te gaan zorgen. Onze koploper in de Reuzendodercompetitie kwam goed uit de opening tegen Sergio en kwam een toren tegen loper voor te staan. Sergio gaf echter niet op en bleef maar trucjes in stelling leggen, net zolang totdat Matthijs ze niet zag. Sergio sloeg zijn slag direct en wist daarna de partij netjes te winnen.

Verder wonnen Mick, Meike en Nubel vrij gemakkelijk hun partij. Hoewel Jet in het begin Nubel nog wel bij kon houden. Tot slot won Bram van Niek. Omdat Niek even vergat dat alle stukken mee wilden doen met schaken, had Bram een supermooie aanval opgebouwd met paard en dame. Dat kostte Niek een paar stukken en daarna de partij.