Gerben enige koploper IC senioren

Gerben is na ronde 12 de enige koploper van de IC senioren. Hij won zijn wedstrijd eenvoudig van Johan. Waar het even gelijk op ging, zette Johan een stuk verkeerd, waarna Gerben direct over de stelling heen walste.

Martin verloor zijn partij tegen Dirk. De partij ging flink op en neer. Martin kwam prima uit de opening, maar zijn aanval op de koningsvleugel gaf Dirk wat mogelijkheden om een tegenaanval op te zetten. Toen die stofwolken waren opgetrokken, had Martin een voordeel, maar wist dat niet te verzilveren. In een vrij gelijkwaardig eindspel wist Dirk de 2e rij te veroveren en begon vanuit daar schaakmat te dreigen. Dat was voldoende om al Martins pionnen te slaan en de partij te winnen.

Nog een partij die erg op en neer ging was die tussen Ben en Wim. Wim had een uitstekende start van de wedstrijd en kon een mooie voorsprong bij elkaar halen. Hij vergat daarbij zijn dame goed te positioneren en die ging er genadeloos af. Met een penning wist hij de dame van Ben te winnen, waarna de wedstrijd weer gelijk op ging. Ben wist alleen langer goede zetten te blijven doen en daarmee de partij te winnen.

De overige partijen waren wat eenzijdig: Daan won een pion tegen Robin in de opening en speelde dat voordeel vervolgens erg goed uit om zijn partij te winnen. Jelle kwam ook een pion voor te staan en voerde de druk op waarbij Jerry’s stelling brak en Jelle de partij won. Tot slot wist Henry Eleonor te verslaan.