Gerben weerstaat aanval op de koppositie

Gerben heeft zijn koppositie weten te behouden door zijn partij tegen Dirk te winnen. In een scherpe en open partij nam Gerben het gambiet aan, ruilde vervolgens 2 pionnen voor een stuk, waardoor hij 3 pionnen tegen een stuk kwam te staan. De stukken van Dirk stonden niet goed genoeg, maar hij had toch een klein voordeeltje. De vraag was of Gerben de pionnen ver genoeg naar voren kon brengen. Zover kwam het niet, want Dirk blunderde waardoor de partij direct voorbij was.

Martin bleef in het spoor van Gerben. Hij versloeg Jelle. Hij won een paar pionnen, maar wist met de hulp van de dame voortijdig de partij al te beslissen.

Robin en Mick maakten gebruik van foutjes van respectievelijk Eleonor en Wim om hun partijen te winnen. Verder kwam Jerry goed weg bij zijn partij tegen Ben. Er lagen goede kansen voor Ben, maar hij pakte ze niet, waardoor Jerry er nog net met de overwinning vandoor kon.

Tot slot de wedstrijd tussen Henry en Johan waarbij Henry een stuk en pion tegen een toren voor kwam te staan. De partij duurde vrij lang en op een gegeven moment zag Johan er geen heil meer in en gaf op.