Het geluk van de kampioen?

De 26e ronde van de IC senioren liet zien dat Gerben een kampioenskandidaat is. In zijn partij tegen Henry kwam hij goed weg. Na de 2e zet riep Gerben al dat de onderschatting toe nam en dat bleek. Henry had namelijk de aanval op de toren van Gerben ingezet en leek die te gaan winnen. Gerben zette daarom met een tegendreiging druk. Henry overschatte die dreiging, sloeg de toren niet en kwam daarmee in een moeilijk eindspel. Hij liet daarbij Gerben nog promoveren, waardoor het een moeilijk verhaal werd. In het eindspel waren er nog remise kansen, maar Henry deed 1 zet die niet dwingend was, waarop Gerben met een dameoffer een mooie mat in 4 maakte.

Verder won Dirk gemakkelijk zijn partij tegen Eleonor. Eleonor maakte in de opening een fout en verloor daarna zoveel materiaal dat hij op kon geven. Daan had weinig moeite met Wim en Martin versloeg Jerry na een gelijkopgaande partij op de 7e rij.