Hoevelaken 2 wint ruim van Vecht en Ommestreken 2

Na een minder seizoen begon de eerste wedstrijd best wel gespannen. Robin kan helaas een tijdje niet meespelen. Het team bestond uit Wim, Ben, Eleonor en Jerry.

Alle vier begonnen met normale openingen en weinig bijzondere dingen. Wim wist redelijk snel een Dame te verschalken, Ben gaf rustig tegenspel, Eleonor en zijn tegenstander waren redelijk vlug aan het afruilen, Jerry dacht als zwartspeler dat hij zelf met wit speelde, de tegenstander zette niet teveel druk.

Eleonor en zijn tegenstander besloten na ongeveer 20 minuten tot remise. Ben bleek wat onder druk te staan, zijn tegenstander dacht nog mat achter de paaltjes te kunnen geven maar hij vergiste zich waarna Ben zelf toesloeg en won.

Jerry en zijn tegenstander hadden het meeste afgeruild en zaten in een eindspel met beide twee torens. Jerry wist netjes een toren op de 7e rij te krijgen, zijn Koning veilig te zetten en na een aanval door zijn tegenstander met één toren zijn 2e toren ook op de 7e rij te krijgen, zij tegenstander zag de mat in twee toen over het hoofd.

Wim was ondertussen heel druk met de tegenstander onder druk te zetten, jammer genoeg zag hij een aanval op zijn Dame over het hoofd, dat kostte zijn tegenstander echter wel de nodige stukken.

Wim stond een kwaliteit en 2 pionnen voor maar kon daar door druk van zijn tegenstander nog niet  doorstoten. Door een verkeerde verdedigende zet van zijn tegenstander kon Wim met zijn Koning de vluchtweg afsnijden en met zijn twee torens netjes schaakmat zetten.

Dus de eerste partij werd met 3½ tegen ½ gewonnen, een mooi begin.