Julian en Dirk winnen online schaakavond 1 mei

Vrijdag was de 6e editie van de online schaakavond, op de dag van de arbeid!

Bij de jeugd hadden we een nieuwe winnaar! Julian won 5 van de 7 partijen en was daarmee de beste. Quinn (Putten) wist de laatste 3 partijen te winnen en ging van een plek onderin de middenmoot in de laatste minuut nog naar de 2e plek. Jeroen (ook Putten) legde met 3 overwinningen en een gelijkspel beslag op de 3e plek.

Bij de senioren probeerden we een keer 10 minuten. Het viel niet in de smaak, er haakten veel mensen direct af. Dat is duidelijk: volgende week spelen we weer 5 minuten per persoon, per partij.

Van diegenen die er wel waren, was Dirk oppermachtig. Hij verloor de eerste partij, maar reeg daarna de zeges aaneen. Hij verzamelde snel veel punten en kwam uit op 38 totaal. Tim wist de tweede plek te bemachtigen, maar kon geen winstreak opbouwen, waardoor hij niet verder kwam dan 18 punten. Derde werd Kasper (Putten), hij begon een uurtje later, maar verzamelde toch 13 punten, waarmee hij derde werd.