Koplopers lopen, Evert bestormt top van de ranglijst

Matteo en Noah zijn in de 19e ronde van de interne competitie uitgelopen op de concurrentie. Matteo had een lange partij tegen Max, maar stond beter en speelde dat vakkundig uit. Noah kwam met een mooie aanval in de opening op voorsprong tegen Jet. Met een toren voor speelde hij de partij snel uit.

Evert heeft een indrukwekkende zegereeks achter zijn naam staan en voegde daar Sergio aan toe. In een knappe partij wist hij wat voorsprong te behalen. Hij maakte vervolgens geen fouten en wist de partij te winnen. Hij staat hiermee 7e in de competitie met gelijk aantal punten als Diederik. Een erg knappe prestatie.

Een andere clash was die tussen Julian en Diederik. Julian had in het begin het betere van het spel en kwam op voorsprong. Diederik kreeg één kans om de partij weer gelijk te trekken, maar liet dat na. Met het voordeel had Julian geen moeite om de partij verder te winnen.

Verder wist Thijs te winnen van Boaz. Boaz had een goede stelling opgezet, maar speelde iets te snel, verloor een dame en daarmee de partij.

Verder wonnen Pieter, Justin, Thomas van Diermen en Quirine hun partij. Iddo en Joyce speelden gelijk.