Laatste ronde bepaalt podium D-categorie

Vrijdag 4 april was de laatste ronde van de interne competitie van de jeugd.In de D-categorie was de spanning het grootst; er konden nog vier schakers kampioen worden. Niels van den Top had de beste uitgangspositie, maar moest tegen een sterke schaker en verloor. Daardoor kon Joshua van den Brink de eerste plek pakken, maar ook hij moest tegen een sterke schaker en verloor. De twee andere schakers, Jurian Brons en Jimmy Luijkx speelden tegen elkaar en de winnaar van die partij zou kampioen worden. Jurian had het betere van het spel en nadat Jimmy een fout met zijn dame maakte, won Jurian de partij en werd hij kampioen! Niels werd tweede, voor Joshua. Tim Floor werd vierde na zijn overwinning in de laatste ronde.

In de A/B categorie was er in de laatste ronde geen spanning meer. Tommaso Verhoog was de beste, voor Mick Schilder en Antoine de Groot.

In de C categorie moest Steven Ochoa zijn partij winnen om kampioen te worden en dat deed hij. Tweede werd Dennis ter Haar op nog geen wedstrijd verschil achterstand. Steven en Dennis waren de sterkste spelers van het seizoen. Steven won op 1 na al zijn partijen (hij verloor 1 maal van Dennis), waar Dennis slechts twee maal verloor. Op ruime achterstand werd Tom Alfrink derde. Tom werd vijfde overall en dat is knap omdat dit pas het tweede seizoen is dat hij schaakt.

In de E categorie had Nubel el Mourabit de overwinning twee weken geleden al binnen gehaald. Nubel is de jongste schaker van de vereniging, maar wist verschillende spelers uit de D-categorie te verslaan en zelfs iemand uit de A/B categorie tot gelijkspel te dwingen. Tweede werd Luuk Spaans. Luuk heeft in het midden van het seizoen een dipje gehad, maar wist net op tijd zijn partijen weer te gaan winnen om de tweede plek veilig te stellen. De derde plek ging naar Jochem Hekma Wierda. Jochem moest lang achtervolgen, maar wist in de laatste 2 rondes de derde plek nog op te eisen.

Bij de pionnen, de groep kinderen die dit jaar is begonnen met schaken, stak er 1 speler met kop en schouders boven de rest uit. Jelle Bloemendaal wist 3 rondes voor het einde al dat hij kampioen was. Hij wist zelfs een speler uit de A/B categorie te verslaan. De enige reden dat hij zijn grote voorsprong niet vast hield, was dat hij in de laatste rondes veel moeilijke (oudere) tegenstanders trof. Tweede werd Dylan Verdonk. Dylan had een moeilijke start van de competitie, maar wist zich goed terug te vechten. Derde werd Sergio Westerhof. Sergio is pas laat in het seizoen bij de vereniging gekomen, maar liet direct zien dat hij kon schaken. Daardoor kon hij nog net de derde plek opeisen.