Nog 2 rondes te gaan bij IC senioren

Na afgelopen vrijdag zijn er nog 2 rondes in de IC te gaan. Gerben heeft nog 1 overwinning nodig om de titel veilig te stellen en voor het eerst ongedeeld eerste te worden.

Deze ronde van de competitie deed niets voor de stand van de eerste drie: Dirk was oneven, Gerben kreeg voor de derde keer dit seizoen de partij van Daan cadeau en alleen Martin had dus een serieuze partij.

En een serieuze partij was het! Hij speelde tegen Johan en de stelling die op het bord kwam was open, agressief van beide kanten en erg spannend. Johan viel aan over de damevleugel en brak met zijn a-pion door. Martin had de aanval misschien iets onderschat, maar was bezig een klassieke afmaker te bedenken op de koningsvleugel. Met de pion op a7 wist Martin een niet te stoppen aanval uit te voeren die direct tot mat leidde. Een knappe afronding van deze partij!

Verder speelde Jerry tegen Wim, waarbij Wim in het middenspel materiaal weggaf, waardoor Jerry kon winnen en won Henry van Eleonor. Je opening van de partij ging bovengemiddeld goed voor Eleonor en hij zette de druk er goed op. Henry wist echter beter met de stelling om te gaan en won de partij netjes.

Door de overwinning is het nu Henry die 4e staat. Met dezelfde punten staat Daan 5e, maar realistisch gezien zijn er zeker nog 6 spelers die 4e kunnen worden.