Nog vier koplopers bij IC senioren

Na ronde 3 van de interne competitie zijn er nog vier koplopers. Eleonor en Antoine staan nog bovenaan, maar hebben hun 3 byes voor het seizoen gebruikt.

Verder bleef Martin vrijdag ongeslagen. Hij speelde tegen Jerry en kreeg in het begin van de partij een paard cadeau. Dat bleek voldoende te zijn om de wedstrijd naar zich toe te trekken.

Dirk is de laatste koploper. Hij speelde tegen Daan. De partij ontwikkelde zich snel in een moeilijke stellen, waarbij Daan eerst gelijk maakte en daarna een klein voordeel had. Hij wilde dat direct omzetten in materiaalwinst, maar overzag daarbij dat Dirk een andere volgorde koos om stukken te ruilen. Hierdoor raakte Daans dame uit positie en kon Dirk materiaal winnen. De partij eindigde vrijwel direct.

Verder won Gerben van Ben. Heel veel stukken gingen snel van het bord, waarna Gerben liet zien dat hij erg goed eindspelen kan spelen, Ben kwam er niet aan te pas.

Mick is dit jaar erg goed gestart en zette dat ook voort; Tim was het slachtoffer.

Verder speelden Robin en Johan (de nummers 5 en 6 van vorig jaar) een super spannende partij. Johan leek het initiatief te hebben en met de dame in te breken. Robin bleef kalm en verdedigde precies goed. Johan bleek ineens geen aanvallende dame, maar een ingesloten dame te hebben. Hij bleef echter druk zetten, waardoor Robin zijn voorsprong niet kon inzetten in de verdediging. Daardoor kon Johan toch net een overwinning uit het vuur slepen.

Tot slot versloeg Jelle Wim. Het was helaas een vrij eenzijdige partij.