Offday achttal tegen Leusden

Donderdag 5 februari heeft het achttal met 5.5-2.5 verloren van Leusden. Een score zou tegen de nummer 2 al lastig worden, maar werd onmogelijk door de offday van het team. Het startte met fouten van Robin Simons en Dirk die hun partij na een uur al hadden verloren. Mark en Martin zorgden voor het eerste anderhalve punt voor Hoevelaken. Mark speelde gelijk en Martin wist een grote koningsaanval te overleven. Tijdens de aanval had Martin een stuk gewonnen en met die voorsprong speelde hij de partij gemakkelijk uit.

Spanning was er aan bord 8: Arco stond erg goed in zijn partij en had de winst in handen. Hij vergat het echter af te maken, waardoor remise het hoogst haalbare was. Henry speelde ook een goede partij, maar lette meer op de aanval dan de verdediging. Dat kwam hem duur te staan en kostte hem uiteindelijk de partij.

Robin Nellestein had een verdienstelijke partij aan bord 6. Zijn tegenstander zette een mooie aanval op en won daarmee een stuk. Dat bleek voldoende voor de partij.

Gerben had een lastige partij, maar leek de 2e rij te hebben veroverd. Dat zou voldoende kunnen zijn voor de overwinning. Hij kon zijn positie niet vasthouden en moest gaan vechten voor een half punt. Een remiseaanbod werd geaccepteerd waarmee hij het halve punt binnenhaalde.