Online schaakavond 17 april

Vrijdag was de 4e editie van de online schaakavond.

Bij de jeugd hadden we 11 deelnemers. In het begin hadden we 4 koplopers: Fabian (van BDSV), Noah, Matteo en Julian.

De eerste plek ging naar Fabian. Hij won alle 9 partijen en scoorde zo 32 punten. Noah werd tweede. Hij verloor 1x in zijn 10 partijen en scoorde daarmee 28 punten. Matteo werd derde met 24 punten. Hij verloor 2x. Julian verloor 3x en eindigde daarmee vierde.

Bij de senioren won Kasper (PSV DoDo) de avond met 48 punten. Hij versloeg nipt Jeroen (BDSV en winnaar van vorige week en nu 45 punten) en Dirk (41 punten). Dirk leek de beste papieren in handen te hebben met een half uur te gaan. Hij stond meer dan 10 punten voor. Kasper en Jeroen zette echter de turbo aan en wonnen in berserk mode partij na partij. Binnen 10 minuten hadden ze hun achterstand weer ingelopen. Terwijl Jeroen Dirk versloeg, berserkte Kasper lekker verder en kon hij de leiding nemen. Jeroen probeerde nog wel de achterstand in te lopen, maar hij had 1 minuutje meer tijd nodig om dat voor elkaar te krijgen. Dirk speelde alles of niets om weer bij te komen. Het werd niets en een derde plek.

Daan en Jelle scoorden 32 punten en werden daarmee gedeeld 4e, voor Tim, Bruun (BDSV), Mick, Karel, Fabian (BDSV), Jerry en Wim.