Online schaakavond 3 april

Nu we in april zeker niet achter een schaakbord tegen elkaar kunnen schaken, gaan we vol door met de online toernooien.

Gisteren speelden zowel de jeugd als de volwassenen weer tegen elkaar in een online toernooi.

Bij de jeugd hadden we 10 deelnemers met daarbij ook een paar schakers van de Barneveldse Dam- en Schaakvereniging. Erg leuk dat zij meededen!

Trouwens, dat ging ze ook erg goed af. Fabian was in topvorm en speelde en won 10 partijen. Het leverde hem een duizelingwekkende 36 punten op!
Tweede werd Timo. Hij stond vorige week ook al op het virtuele podium en deze week een trede hoger. Hij scoorde 16 punten.

Timo bleef daarmee Julian 1 puntje voor. Vorige week was dat precies andersom. Julian probeerde in de laatste seconden van het toernooi nog snel een extra overwinning te scoren, maar dat lukte niet. Thijs was ook op dreef, hij haalde 14 punten en werd 4e.

Bij de senioren waren er deze week 11 deelnemers, ook van zowel Hoevelaken als BDSV.
Dirk ging er weer met de overwinning vandoor. Hij haalde 34 punten. Johan moest tussentijds even weg, waardoor hij niet lang genoeg speelde om Dirk bij te halen. De derde plek ging naar Jeroen (BDSV), die na een moeizame start de overwinningen aaneen reeg. Hij haalde net zoveel punten als Johan, maar had daar meer wedstrijden voor nodig en werd daarom derde.

Volgende week spelen we weer, let de mail in de gaten waar en hoe laat!