Ook Larens viertal te sterk voor Hoevelaken

Vrijdag kreeg het viertal de kans wraak te nemen op Laren voor het verlies van het achttal. Er waren kansen genoeg, want de tegenstanders speelden ook vorige week mee met het achttal.

Het liep alleen flink anders. Martin had zijn dag niet en verloor snel een toren en gaf binnen een half uur op. Een zware domper op de avond. Laren was namelijk voor een gelijkspel gekomen, door op bord 4 te winnen, bord 3 een 50/50 aan te gaan en dan te hopen niet te verliezen aan borden 1 en 2.

Johan was het slachtoffer van de Laarnse tactiek: hij speelde tegen de op papier beste tegenstander. Het ging lang gelijk op, maar Johan zag een truc over het hoofd waardoor hij ook verloor.

Verder had Daan een prima partij. Hij kwam wat voor te staan, maar kon het niet afmaken. Erger nog, ook hij verloor.

Met de nederlaag al binnen, redde Gerben nog de eer. Zijn tegenstander was actief met de pionnen, Gerben met zijn stukken. Gerben greep de koning in het midden (voor zijn tegenstander dan) aan om een mooie aanval op te zetten en de overwinning binnen te hengelen. Het team staat nog tweede, maar kan die plek nog kwijtraken als Barneveld zijn derde partij wint.