Prijzen clubcompetitie Hoevelakens Schaakgenootschap uitgereikt

Vrijdag 22 april werden de winnaars van de onderlinge jeugdcompetitie van het Hoevelakens Schaakgenootschap gehuldigd. Na 21 rondes strijdt waren de winnaars bekend.

In de gecombineerde A/B categorie was het al snel duidelijk dat 2 schakers, Dennis ter Haar en Job Geytenbeek, het beste waren. Ze domineerden het hele seizoen, stonden 1-1 in de onderlinge competitie en verloren verder 1x van een andere schaker. Met evenveel punten, werden ze dus gedeeld eerste in deze categorie. Mick Schilder werd derde. Hij won bijna al zijn partijen, behalve tegen Ter Haar en Geytenbeek.

In de C-categorie waren dit jaar 2 deelnemers. Jelle Bloemendaal was de beste, voor Jimmy Luijkx.

In de D-categorie was het dit jaar het hele jaar spannend. Er waren geen schakers die boven de anderen uitstaken of die achterop raakten. Bijna iedere week was er wel weer een nieuwe koploper. Daarom werd de eindstand in de laatste ronde nog eens flink door elkaar gehusseld. Met een overwinning in de laatste ronde op de koploper, wist Timo van Drie de titel bij de D-jeugd te veroveren. Tweede werd Sergio Westerhof en er was een gedeelde derde plek voor Nils Wiggers en Ruben Woudenberg.

Ook in de E-categorie was het spannend tot het laatste Nubel el Mourabit had het hele jaar aan kop gestaan, maar op het einde van de competitie scoorde hij wat minder punten. Job Strik daarentegen, had een fantastische comeback, door de laatste rondes allemaal te winnen. Uiteindelijk was de inhaalrace van Strik precies voldoende om gelijk met El Mourabit te eindigen. Zij werden dus gedeeld eerste. De derde prijs ging naar Phoebe Merlijn. Zij won een wedstrijd meer dan nummer 4 Beau Kamphorst.

Er is ook een categorie voor de schakers die dit seizoen zijn begonnen met schaken. Deze zogenaamde pionnen categorie is wat later begonnen met de competitie. Dat maakte het er alleen spannender op. Met nog 1 ronde te gaan, was het verschil maar tussen nummer 1 en 2 minimaal en de spanning was voelbaar. Nummer 1, Jop Luimes wist zijn partij te winnen en daarmee kampioen te worden. Jasper Fikse werd 2e. Abel Laseur werd derde.

Klik hier voor de foto’s van de prijsuitreiking (achteraan) en de examens (vooraan)