Reuzendoders blijven scoren in 17e ronde IC jeugd

De Reuzendoders deden goede zaken in de zeventiende ronde van de IC jeugd. Thomas Breedijk zag zijn eerste plek aangevallen door Jet en Evert. Jet maakte dankbaar gebruik van een foutje van Pieter en liet hem vervolgens geen enkele kans meer om terug te komen. Een gemakkelijke overwinning was een feit. Jet staat daardoor 5e in de overall competitie en maar 1 puntje achter Julian in de strijd om de 2e plek in de D-categorie.

Evert wist heel netjes van Iddo te winnen en daardoor weer 9 punten te sprokkelen in het Reuzendoderklassement.

Thomas Breedijk kon het er niet bij laten zitten en maakte gebruik van een onoplettendheid van Boaz. Hierdoor won hij de partij en kon hij zelf 10 punten bijschrijven.

Verder won Thijs van Thomas van Diermen. Thijs stond voor, maar met de stukken die hij had, kon het zomaar pat worden. Thijs speelde daar heel duidelijk netjes omheen en zette vervolgens met een dame en extra toren gemakkelijk mat.

Michaël wist zijn partij ook te winnen. Jayden was het slachtoffer. Verder wonnen Sergio, Ramiro, Matthijs en Justin hun partijen. Quirine en Joyce speelde gelijk (pat).