Ronde 11 IC jeugd

De elfde ronde van de IC jeugd stond bol van de mooie overwinningen. Zo wist Diederik met een mooie aanval Tom schaakmat te zetten. Jet zette ook mooi schaakmat: met een paard, toren en koning zette ze Matthijs’ koning klem tussen zijn eigen pionnen.

De partij tussen Youssef en Iddo was ook bijzonder. Youssef had dan wel twee stukken van Iddo, Iddo had veel meer pionnen van Youssef geslagen. De vraag is dan altijd of Iddo met zijn pionnen snel naar de overkant kan, of dat Youssef met zijn stukken met een mooie aanval kan winnen. Dat laatste was het geval en Youssef wist Iddo mat te zetten.

Dan nog de top van de competitie. Daar speelde Timo met wit tegen Julian. Julian kreeg hier de eerste kans en hij wist een toren te winnen. Vandaar ging het snel achteruit voor Timo en wist Julian de partij te winnen.

Sergio speelde met wit tegen Noah en die partij bleef lang gelijk. Noah wist echter zijn toren en dame op de 2e rij te zetten en daarmee ineens mat te zetten.

Max speelde tegen koploper Matteo en Matteo wist in het middenspel materiaal te winnen en dat te gebruiken om de partij te winnen.

Tot slot waren Ramiro, Pieter en Joris en Thomas van Diermen te sterk voor respectievelijk Thijs, Justin, Thomas Breedijk en Michaël.