Ronde 12 IC senioren

Al weer een week geleden werd de 12e ronde van de IC senioren gespeeld. Gerben werd herbstmeister met een gemakkelijke overwinning op Robin die in de opening werd verschalkt.

Verder won Dirk van Jerry. Jerry liet zijn stukken wat terugduwen, waardoor Dirk de ruimte en tijd had om een sterke aanval op te bouwen. Een kleine mispositionering van Jerry was het startschot van een aanval die niet meer tegengehouden kon worden.

Antoine won van Wim. Wim had een goede positie opgebouwd en offerde op de koningsstelling. Het offer was echter onvoorbereid waardoor er te weinig stukken klaar stonden om het gat in de koningsstelling direct te gebruiken. Antoine kreeg voldoende tijd om te verdedigen en deed dat met verve. Met de voorsprong in hand kon hij de partij uitspelen.

Henry wist van Job te winnen. Job pakte een verdedigende strategie, of eigenlijk meerdere verdedigende strategie├źn. Hij kwam daardoor wat tijd tekort om een goede verdediging op te zetten en Henry wist er met de overwinning vandoor te gaan.

Daarmee bezet Henry nu de 4e plek in de competitie, een mooi resultaat!

Tot slot de partij tussen Johan en Ben. Deze ging lang gelijk op en een remise leek de enige logische uitkomst. Toen sloot Ben zijn loper echter zelf op. Johan hapte niet direct (en liet waarschijnlijk toe dat Ben de loper kon bevrijden, maar dat deed Ben niet, waardoor de partij snel eindigde in een overwinning voor Johan.