Ronde 25 IC senioren

De 25e ronde van de IC senioren had verschillende had twee grote wedstrijden op het programma.

Martin speelde met wit tegen Dirk. Die partij ging snel Martins kant op, nadat hij uitstekend uit de opening kwam en precies op het bord kon doen wat hij wilde.

De tweede partij was tussen Gerben en Joost. Gerben leek beter uit de opening te komen en had veel ruimte om spel te maken. Hij brak het centrum ook open en een lange strijd volgde. Joost wist ondanks de krappe ruimtes steeds alles verdedigd te houden en gaf geen seconde toe. Naarmate de partij vorderde en er stukken van het bord verdwenen, leek een remise in de lucht te zitten. Maar er werd tot de laatste pion doorgespeeld. Toen ook daar geen winnaar uit kwam, eindigde de partij met remise.

Gerben houdt hierdoor een ruime voorsprong van 5 punten op Martin, die zelf 11 punten voorsprong heeft op Dirk. Gegeven de rest van het programma, voldoende voor de 2e plek. Dirk heeft 17 punten voorsprong en ook dat is voldoende om de 3e plek vast te houden. In de top van het klassement gaat het dus alleen nog tussen Gerben en Martin om het kampioenschap.

Verder won Daan van Robin. Daan kwam goed uit de opening, offerde een toren, maar had zoveel activiteit op het bord staan, dat het een kwestie van tijd was voordat hij de verdediging van Robin helemaal had uitgeschakeld en won.

Johan won van Job. Johan raapte hier en daar wat pionnen op en wist de partij vervolgens netjes uit te spelen.

Henry was Jerry de baas. In de opening wist Henry de stelling van Jerry binnen te dringen met zijn dame. Jerry wist ter nauwe nood de stelling te redden, maar Henry wist wel een voordeel te behalen. Dat bouwde hij netjes uit totdat hij een punt achter zijn naam kon zetten.

Tot slot won Ben van Wim. Ben had een mooie aanval op de koning en een uitstekende mat zorgde voor de overwinning.