Ronde 5 IC jeugd

In de vijfde ronde van de IC jeugd heeft Sergio de koppositie heroverd. Sergio won zelf van Ramiro. De partij ging een klein beetje richting Sergio, maar was ineens voorbij toen Ramiro de achterste rij onverdedigd liet en Sergio in één keer mat kon zetten.

Sergio deelt de koppositie met Matteo, die gemakkelijk van Matthijs won.

Timo was afwezig en kon daardoor de koppositie niet verdedigen.

Er was ook nog een echte kraker: Julian speelde tegen Noah. In die wedstrijd ging kreeg Noah een kleine voorsprong. Even leek het alsof hij die verspeelde toen hij een stuk per ongeluk te vroeg los liet. Julian dacht te profiteren, maar de zet bleek prima, waarna Noah met twee pionnen naar de overkant kon lopen en de partij kon winnen.

De partij tussen Justin en Tom was erg spannend. Tom wist namelijk heel knap een voorsprong op te bouwen en Justin zwaar onder druk te zetten. Justin schaakt alleen altijd door en gaat daarnaast ook voor pat. Met voldoende voorsprong om de partij te winnen, zette Tom Justin toch per ongeluk pat.

Hetzelfde kon gebeuren bij Jet tegen Joris. Jet had ruime voorsprong en Joris’ koning op het midden van het bord staan. Ze lette alleen goed op, sloot alle vluchtvelden behalve 2 af en zette daarna heel netjes met de toren schaakmat.

Tot slot wonnen Max, Boaz, Diederik en Thijs hun partijen vrij gemakkelijk.