Ronde 7 IC jeugd: Matteo loopt uit

Matteo heeft na de 7e ronde van de IC jeugd al een voorsprong van 6 punten. Zelf wist hij zijn partij vrij eenvoudig van Jet te winnen en de concurrentie liet punten liggen.

Belangrijkste was de wedstrijd tussen Max en Noah. Max kwam goed uit de opening en zette een dubbele aanval op met zijn paard tegen de toren en dame van Noah. Met een kwaliteit voorsprong op zak groef Max zich in om zijn voorsprong te behouden. Langzaam maar zeker trok hij de winst naar zich toe en moest Noah zijn verlies erkennen.

Verder waren Julian en Diederik duidelijk een maatje te groot voor Tom en Justin.

De spannende partijen waren tussen Pieter en Boaz en tussen Thomas en Iddo.

Pieter nam de voorsprong tegen Boaz en leek op rozen te zitten. Boaz had echter een erg goede zet “een pro-move” waarmee hij de dame van Pieter wist te bemachtigen. Met een mooie voorsprong op zak speelde Boaz te slordig, waardoor Pieter weer terug in de wedstrijd kon komen en er uiteindelijk met de winst vandoor kon gaan.

De partij tussen Thomas en Iddo leek een prooi voor Iddo te gaan worden, maar mat zetten is erg lastig, zo bleek ook deze avond maar weer. Pat was het gevolg, gelijkspel dus.