Sergio blijft aan de leiding

In de derde ronde van de interne competitie speelde Sergio met wit tegen Noah. Een echte strijd om de eerste plek. Noah kwam wat voor te staan in de wedstrijd en probeerde een mooie truc op te zetten voor de winst. Hij liet daarbij echter zijn toren onverdedigd. Sergio sloeg meteen toe en won de toren met schaak, waarna hij de aanval van Noah verdedigde en de partij won. En passant is Sergio ook de nieuwe leider in het Reuzendoderklassement.

Verder won Ramiro van Jet. Hier bleek het eerste foutje (Jet gaf een toren weg) doorslaggevend voor de uitslag. Ramiro speelde de partij namelijk beheerst uit. Verder won Matteo van Max. Matteo leek op weg naar de overwinnen, maar stond Max nog toe terug te komen. Max pakte dit niet aan, waarna Matteo er met de winst vandoor ging.

De overige wedstrijden was een echte “stap 4 tegen stap 2” wedstrijd: 4 schakers van stap 4 moesten tegen 4 schakers uit stap 2 spelen. Scorebordjournalisten zullen stellen dat de stap 2’ers geen kans hadden. De uitslag was inderdaad 4-0 voor stap 4.

Julian was inderdaad veel te sterk voor Thomas en Diederik won gemakkelijk van Michaël. Tom had echter kansen tegen Timo. Timo maakte een klein foutje waardoor Tom een toren wist terug te winnen en helemaal terug was in de wedstrijd. Timo gaf niet op en speelde stug door.  Het bleek net voldoende voor de overwinning. De meeste kans op een punt had Thijs. Hij speelde tegen Pieter en maakte de eerste fout, waardoor hij zijn dame verloor. De stelling was alleen erg moeilijk en daardoor kreeg Thijs de kans de dame terug te winnen. Dat zag hij niet, waardoor Pieter toch won.