Strijd om de koppositie bij de jeugd

De achttiende ronde van de competitie stond in het teken van strijd om de koppositie.

De nummers 1 en 2 Matteo en Noah speelden tegen elkaar. Matteo kwam beter uit de startblokken en kwam wat voor te staan. Noah gaf alleen niet op en won in het middenspel pionnen terug. Het ging daarna gelijk op en het werd koning tegen koning met pion. De stukken stonden alleen zo op het bord, dat remise de uitkomst werd. De uitslag is het gunstigst voor Matteo die een aanval op zijn koppositie hiermee heeft afgeslagen.

Bij de Reuzendoderscompetitie was er wel een wissel van koploper. Koploper Thomas Breedijk kon geen punten scoren omdat hij van Jet verloor. Jet speelde heel bedachtzaam de stelling zo uit dat ze op de achterlijn netjes mat kon zetten. Evert wist echter knap van Pieter te winnen. Pieter stond wel beter, maar Evert gaf niet op en Pieter werd wat slordig. Evert profiteerde maximaal en wist de overwinning binnen te slepen en daarmee de koppositie in het Reuzendoderklassement op te eisen.

Verder maakte Diederik gebruik van een foutje van Thijs. Hij spaarde Thijs’ dame niet en maakte snel een einde aan de partij.

Julian won van Max, hij was net wat scherper en maakte gebruik van dat ene gaatje in de bijna waterdichte verdediging van Max. Een punt was het resultaat. Hierdoor staan Max, Julian en Jet erg dicht bij elkaar op de ranglijst.

Tom won van Boaz, hij speelde scherp en maakte gebruik van de mogelijkheden die hij kreeg om een voorsprong op te bouwen en uit te spelen.

Justin won van Thomas. Hier gebeurde eigenlijk hetzelfde in de partij.

Tot slot was Iddo te sterk voor Quirine en Raafi te sterk voor Joyce.