Strijd om de koppositie

Er was vrijdag een echte strijd om de koppositie: Timo en Sergio speelden tegen elkaar en het werd een echte strijd. De partij ging lang gelijk op en leek op remise uit te gaan draaien. Timo wist echter een pion te winnen, maar er bleven alleen lopers over die op ongelijke kleur vakken stonden. Een super moeilijk eindspel dat vaak remise eindigt. Na veel manoeuvreren wist Timo zijn voordeel toch om te zetten in winst en de koppositie van Sergio over te nemen.

Slechts één punt achter Timo is Ramiro de nieuwe nummer 2. Hij speelde een zeer degelijke partij tegen Julian. Julian stond niet zo lekker en ging vol voor de aanval. Hij zag niet dat zijn dame aangevallen stond, waarop de partij eigenlijk voorbij was. Ramiro speelde het goed uit en won.

Pieter wist knap van Diederik te winnen en Noah maakte gebruik van sterke opening om Jet te verslaan.

Verder was er een broederstrijd: Boaz en Iddo speelden tegen elkaar. Iddo had het betere van het spel en wist een mooie voorsprong op te bouwen. Het bleek echter niet genoeg voor de overwinning, waarna een gelijkspel de eindstand was.

Tot slot waren Matthijs, Matteo, Max en Thijs duidelijk te sterk voor hun tegenstanders.