Verslag toernooien 12 juni

Deze week deden de deelnemers van het jeugdtoernooi weer een verwoede poging om Fabian (BDSV) van de troon te stoten. Maar ook met 7 minuten per persoon, per partij op de klok was er geen kruid gewassen tegen dit schaakkanon uit Barneveld. Hij versloeg iedereen die hij tegenkwam en won zo weer het jeugdtoernooi.

De strijd om de tweede plaats ging tussen Jeroen (PSV) en Matteo. Beide spelers scoorden regelmatig punten in het toernooi, maar moesten steeds in Fabian hun meerdere erkennen. In de slotminuten speelden de twee schakers tegen elkaar. Matteo zette druk op de koning van Jeroen, maar had veel tijd nodig om de juiste zetten te vinden. Jeroen bleef met zijn koning weglopen bij Matteo, waardoor die uiteindelijk door zijn tijd ging. Jeroen werd daarom 2e en Matteo derde. Verder was er een knappe gedeelde gedeelde vierde plek voor Gert, die 3 overwinningen boekte.

Gerben en Dirk deden mee met de competitie van En Passant. Gerben werd 6e met 4 uit 7, maar versloeg wel IM Jan Willem van de Griendt. Dirk werd 8e met 3.5 uit 7. Hij versloeg in de eerste ronde FM Richard Vedder.