Weer drie koplopers bij IC senioren

Vrijdag eindigde de interne competitie met drie koplopers. Dat betekent dat Martin 2 puntjes liet liggen. Hij speelde tegen Daan en dat werd een erg spannende wedstrijd waarbij geen van beide spelers een duimbreedte toegaf. Nadat er steeds meer stukken van het bord gingen, werd de stelling steeds overzichtelijker en bleken er geen winstkansen meer te zijn. Een remise was het resultaat. Een mooie prestatie van Daan!

Gerben wist dus zijn partij te winnen. Hij speelde tegen Job en deed een gewaagd offer van stuk tegen 2 pionnen. Job verdedigde de eerste zetten nog goed, maar daarna wist Gerben door te breken en de partij naar zich toe te trekken.

De derde koploper kwam uit de wedstrijd tussen Joost en Dirk. Een echte wedstrijd werd het niet, Joost speelde solide en Dirk had een offday. Het leverde een snelle overwinning voor Joost op.

Verder was er een knappe overwinning van Mick op Jelle. Jelle stond weliswaar voor, maar Mick stond actief en wist een mat aanval op te zetten die Jelle miste.

Tot slot won Johan van Henry.