Zesde ronde IC senioren

De zesde ronde van de seniorencompetitie had misschien maar 5 wedstrijden, er zaten zeker een paar leuke wedstrijden tussen!

Wim en Jan hadden lastige wedstrijd. Jan maakte de eerste fout, waardoor Wim het initiatief kreeg. Hij ging vol voor de mat, maar gaf daarbij een paar stukken weg. Toen de rookwolken waren opgetrokken stond Jan voor en kon hij het netjes afmaken en zo zijn eerste overwinning boeken.

Martin had het vrij lastig tegen Job. Job speelde een prima partij en Martin speelde heel solide. Het wachten was daarom wie de eerste fout ging maken. Dat duurde vrij lang, maar het was toch Job die met een mindere zet Martin de gelegenheid gaf om de partij naar zich toe te trekken.

Het was ook een ingewikkelde partij bij Dirk en Tim. Direct na de opening leek Tim een mooi voordeel te pakken door op jacht te gaan naar de loper van Dirk. Die wist het wonderwel te verdedigen en alleen lopers te ruilen. Tim pakte het initiatief en ging door het midden aanvallen. Dirk weerde dit goed af en kwam voor te staan. In een moeilijk eindspel stond Dirk weliswaar beter, maar makkelijk naar een overwinning komen zat er niet in. Totdat Tim met zijn koning de verkeerde kant op liep en ineens mat stond.

Mick en Eleonor hadden een hele open partij. Eleonor kwam als een komeet uit de startblokken en wist een stuk voor te komen. Mick richtte zich op een aanval op Eleonors koning, terwijl Eleonor op de damevleugel aan het aanvallen was. Een foutje in de volgorde van afruilen betekende dat Mick gedwongen mat in 3 (of 4) had en dat netjes uitspeelde.

De laatste wedstrijd ging tussen Ben en Henry. Henry kwam snel een paard voor te staan en moest flink zijn best doen om dat naar een overwinning om te zetten. Uiteindelijk lukte dat.