16e ronde IC jeugd

In de zestiende ronde van de IC jeugd waren het de koplopers die punten scoorden. Matteo wist Tom aan de kant te schuiven en Noah won van Max. Max verdedigde niet goed waardoor Noah snel een voorsprong opbouwde.

Het is spannend in de D-competitie. Max staat maar 5 punten voor op Julian en 6 punten voor op Jet. Diederik staat vierde op 8 punten van Max. Jet en Diederik speelden tegen elkaar. Diederik ging in het begin van de partij in de fout en kwam op een flinke achterstand te staan. Hij gaf niet op en ging voor mat. Jet verdedigde dat uitstekend en leek naar de overwinning te gaan. Bij haar aanval ging het echter mis en verloor ze haar voorsprong. Remise was toen de logische uitkomst.

Verder won Pieter van Thijs. Pieter kwam eerst op achterstand, maar gaf niet op. Een partij afmaken is knap lastig en Thijs ondervond dit. Hij verloor zijn voorsprong weer en Pieter kon er toch met de overwinning vandoor gaan.

Verder wonnen Youssef, Thomas Breedijk, Boaz en Victor.

In het Reuzendoderklassement zijn flinke wijzigingen. Thomas Breedijk heeft na een lange achtervolging de koppositie overgenomen van Joris. Jet staat nu op kleine achterstand derde. Zij heeft in 2020 een mega hoeveelheid punten gescoord met verschillende overwinningen. Evert is een nieuwkomer. Deze pion wist al een paar mooie overwinningen te boeken.