Achttal aan kop!

Met 6 punten uit 3 wedstrijden en een net gemiddelde van 5.5 punt per overwinning staat het achttal aan kop van de competitie. Het team heeft 2 bordpunten voorsprong op de nummer 2 Soest, waar het team aanstaande vrijdag op bezoek mag. Die wedstrijd kan wel eens cruciaal zijn voor wie er kampioen wordt in deze klasse.

Vrijdag 15 december werd er ruim gewonnen van Lekstroom 2. De avond begon met een domper: Johan was niet in vorm en gaf zijn partij vrij snel weg. Daan scoorde daarentegen een knappe overwinning. Hij offerde een stuk voor een dubbele aanval (stuk en koningsaanval). Zijn tegenstander dacht dat het geen mat zou worden, maar hij vergiste zich. Daan ging vol voor de aanval en speelde de stelling van zijn tegenstander met dwingende zetten kapot. Een overwinning volgde snel.

Henry won ook zijn partij: hij kreeg een cadeautje en nam dat netjes aan. Met een voorsprong in de hand en een paar goed lopende borden, besloot Gerben remise aan te bieden. Hij kwam niet helemaal lekker uit de opening en meende met een half punt de overwinning veilig te stellen.

Dat bleek even later ook: Martin had een toren tegen 3 pionnen voorsprong. De pionnen wilden wel naar de overkant stormen, maar Martin verdedigde goed en schakelde de aanval uit. Een overwinning volgde snel. Dirk won ook zijn partij. In een tactische strijd, besloot zijn tegenstander zeer verdedigend te spelen. Dirk bouwde rustig een goede stelling op en ging voor een aanval rond het midden. Er volgde een grote afruil, een pion voorsprong voor Dirk en een uitstekende stellen. Daarop gaf zijn tegenstander op.

Met de overwinning op zak speelden Tim en Arco nog. Ze hadden moeilijke partijen. Tim wist uiteindelijk netjes door de verdediging van zijn tegenstander te breken. Arco had wat geluk nodig dat zijn tegenstander de promotieaanval niet goed verdedigde.

Een 6.5-1.5 overwinning was dus het resultaat. Een mooie opsteker naar aanstaande vrijdag!