Achttal wint haar eerste partij tegen DBC

Vrijdag 16 januari won het achttal voor het eerst dit seizoen, DBC werd met 5-3 verslagen. De avond startte met een zware tegenvaller. Gerben verloor snel een pion door een klein trucje en was zijn concentratie even kwijt. Zijn tegenstander maakte daar handig gebruik van en won snel de partij. Daan verloor niet veel later. In het eindspel leek hij er goed voor te staan, maar zijn tegenstander zag een mogelijkheid om een pion naar de overkant te brengen, waarna Daan kon opgeven.

Henry zorgde ervoor dat het 2-1 werd, door in een redelijk gelijkopgaande partij zijn vrijpion door te laten breken en met een goede aanval de overwinning binnen te halen. Dirk maakte het 2-2. Dirk kwam goed uit de opening, maar kon het niet direct afmaken. Er waren heel veel mogelijkheden in het middenspel en uiteindelijk koos Dirk de beste. Met een aanval op de achterlijn voerde hij de druk op en maakte gebruik van een fout van zijn tegenstander. Die gaf direct daarna op.

Met 2-2 op de borden zag het er opeens goed uit. Karel, Arco en Tim stonden een stuk voor en Martin stond helemaal gelijk. Tim was de eerste die zijn partij afrondde; er lagen kansen voor beide spelers en misschien had Tim wel moeten winnen. Uiteindelijk koos hij met weinig tijd op de klok voor een variant die in remise eindigde. Martin maakte ook remise, dat stond eigenlijk al een tijd vast, maar Martin moest doorspelen toen het 0-2 stond.

Met 3-3 op de borden haalde Karel de overwinning binnen, waarmee het gelijkspel al binnen was. Tot slot won Arco zijn partij met een mooie aanval waardoor de eerste overwinning een feit was. 5 februari speelt het team uit tegen Leusden. Dat lijkt een zware klus te gaan worden.