Achttal wint ruim van Amersfoort

Het achttal heeft met 6.5-1.5 gewonnen van Amersfoort. Aan het begin van de avond zag het er al goed uit. Mark won zijn partij heel makkelijk nadat zijn tegenstander een toren weggaf. Henry won zijn partij nadat hij een stuk voor kwam te staan. Met een mooie combinatie maakte hij zijn partij af.

Martin kreeg een remiseaanbod en zag dat er nog 2 borden gewonnen stonden. Daarop pakte hij het halve punt aan. Daan en Tim wonnen hun partij daarop, waardoor de overwinning een feit was. Daan kreeg een dame tegen toren cadeau en speelde dat vervolgens snel uit. Tim kwam een pion voor te staan en speelde daarna zijn partij solide uit.

Gerben had een interessante partij waarin in het begin beide spelers een paar foutjes maakte. Het middenspel zag er lastig uit omdat Gerben een dame, een loper en 5 pionnen had, terwijl zijn tegenstander een dame en 8 pionnen had. Een blunder van zijn tegenstander hielp Gerben aan de overwinning.

Dirk was nog het langst bezig. Hij stond na de opening licht voor en had zijn h-pion voor een d-pion geruild. In het middenspel wist hij een pion te veroveren en vlogen alle zware stukken van het bord. In een knap lastig eindspel had zijn tegenstander duidelijk te weinig tijd beschikbaar en maakte hij een paar onnauwkeurige zetten. Dirk maakte daar optimaal gebruik van en won zijn partij.